الزام جلوگیری از تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی

الزام جلوگیری از تبلیغات کالاهای قاچاق در فضای مجازی

اقتصاد پنهان- مدیرکل نظارت بر سامانه های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید فرصت تبلیغات کالاهای قاچاق درسایت های فروش گرفته شود.

شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸0 کامنتچاپ مطلب

به گزارش خبرگزاری اقتصاد پنهان، حمید رضا دهقانی نیا مدیرکل نظارت بر سامانه های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کالاهایی که در سایت های مجازی به فروش می رسند باید قابلیت احصاء اصالت کالا داشته باشند که هویت مبادی ورودی آن به کشور احراز شود.
وی ادامه داد: کالایی که اطلاعات آنها در سامانه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده باشند دارای کد اصالت است و مشتریان می تواند برای اطمینان شناسه آن کالا را ردیابی نمایند.
مدیر کل نظارت بر سامانه های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتن امکان رهیابی کد کالا را در سایت های فروش الزامی دانست و ادامه داد: در تمام سایت های فروش کشورهای دنیا امکان رد یابی اصالت کالا در کنار کالا قرار داده شده که مشریان با یک دکمه قادر خواهند بود از مشخصات کالا مطلع شوند.
وی در خصوص نظارت بر عملکرد سایت های فروش گفت: سایت های مجازی نشان اعتماد الکترونیکی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مرکز تجارت الکترونیکی کسب می نمایند و نظارت بر کالاهای قاچاق نیز توسط ستاد مبارزه به قاچاق کالا صورت می گیرد.
حمید رضا دهقانی نیا ادامه داد: محصولات ارائه شده در فضای مجازی از تنوع بالایی برخوردار هستند و بدین منظورستاد، تیم های مخصوص را برای رصد کالاهای قاچاق قرار داده که در صورت مشاهده تخلف آی دی آن سایت مسدود خواهد شد.

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:

epe.ir/News/20177