مدیرکل دفتر مشارکت مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تغییر نگرش مردم ‌در مصرف کالای ایرانی باید فراگیر شود

تغییر نگرش مردم ‌در مصرف کالای ایرانی باید فراگیر شود

اقتصاد پنهان- مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: لازم است اقدامات فرهنگی برای تغییر نگرش و باور مردم در مصرف کالای داخلی و ایرانی در اولویت برنامه‌های راهبردی قرار گیرد.

چهارشنبه، ۱۸ تير ۱۳۹۹0 کامنتچاپ مطلب

به گزارش اقتصاد پنهان، مهدی کوشا امروز(چهارشنبه) در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: باید در مقوله توسعه اقدامات فرهنگی و تقویت نگرش باور مردم در استفاده از کالاهای ایرانی از ظرفیت استان‌ها استفاده کرد.

وی اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور پارسال در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در فضای مجازی، هشت کلیپ تهیه کرده است که در چندین نوبت از رسانه ملی پخش شده است.

مدیرکل دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت مردمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: لازم است برای موفقیت در مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا پیوست فرهنگی در بخش های پوشاک، سوخت و لوازم خانگی ایجاد شود.

کوشا افزود: تفاهم‌نامه ای با وزارت آموزش و پرورش برای گفتمان سازی منعقد شده تا در این حوزه کارکرد جریان سازی شکل گیرد و منشور حمایت از کالای ایرانی تهیه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: قاچاق پدیده‌ای چندوجهی شامل اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است و باید با پیوست‌های مختلف نسبت به این حوزه نگاه کرد.

بهروز اکرمی افزود: زمانی مبارزه با این پدیده شوم موفق خواهد بود که همه ابعاد آن مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نمی توان به مقابله با این پدیده پرداخت اما از پیشگیری غافل شد و زمانی که نیروی انتظامی کار مقابله را انجام می دهد باید در کنار این مهم کار ترویج فرهنگ مصرف عملیاتی شود.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در صورتی که در فرهنگ‌سازی مصرف کالای ایرانی موفقیت حاصل شود، متقاضی کالای خارجی کاهش  می یابد.

پارسال کشفیات کالای قاچاق استان مرکزی 60 درصد نسبت به مدت مشابه قبل آن افزایش داشته است.

استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری:
لینک کوتاه:

epe.ir/News/22862